همانطور که در مطلب طراحی بروشور تبلیغاتی به روش مهندسی معکوس توضیح دادیم، یکی از روش های ارائه ایده برای طراحی بروشور و چاپ بروشور، توجه به خصوصیات و ویژگی های بروشور های جذاب و مخاطب پسند است. ولی از آنجا که صحبت ما در مورد خلاقیت در طراحی بروشور می باشد، می خواهیم مختصراً چند نکته را در مورد طراحی خلاقانه بروشور توضیح دهیم : یکی از تکنیک های خلاقانه، در مورد شکل بروشور است. شما می توانید بروشور خود را به شکل محصول موردنظر و یا شکلی متفاوت در آورید. با این روشبروشور شما از دور نیز خودنمایی خواهد کرد. روش دیگر استفاده از طراحی مکمل است. یعنی صفحات بروشور به گونه ای طراحی می گردند که با قرار گیری آنها بر روی هم یا به شکلی خاص، تصویر یا شکلی کامل به نمایش درآید. این کار، جنبه ای سه بعدی به بروشور شما می بخشد. ولی اگر نمی خواهید به شکل بروشور خود دست بزنید، می توانید از کاورهای خلاقانه بهره ببرید. یکی از راه های مؤثر دیگر خلاقیت در طراحی بروشور که می تواند بروشور شما را همیشه در معرض دید مخاطب قرار دهد، کاربردی کردن بروشور است. یعنی بروشور بتواند کارایی خاصی برای مخاطب آن داشته باشد. مثلاً استفاده از تقویم یا …